Pitanje:
Koji su najčešći izvori dodanih šećera?
JohnP
2015-04-03 21:07:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zanima me i uklanjanje što više dodanog šećera iz svoje prehrane, no nije mi poznato što čini dodani šećer kada gledam oznaku sastojka.

Osim sveprisutnog HFSC-a ( Kukuruzni sirup s visokom fruktozom), koji su najčešći dodani šećeri na koje bih trebao obratiti pažnju pri označavanju?

Dva odgovori:
#1
+10
Zaralynda
2015-04-04 17:30:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Najbolji način da izbjegnete dodavanje šećera je da pogledate popis sastojaka za sljedeće stavke. Ovaj popis nije potpun, ali organizirao sam ga u kategorije kako bih ga lakše zapamtio i izvukao zaključke o neimenovanim sastojcima.

Očito je sve što ima oznaku "šećer", kao što je:

  • smeđi šećer [ 1] [ 2]
  • slastičarski šećer u prahu [ 1]
  • invertni šećer [ 1] [ 2]
  • sirovi šećer [ 1] [ 2]
  • šećer [ 1]
  • bijeli granulirani šećer [ 1]
  • šećer od trske [ 2]
  • šećer od datulja [ 4]
  • šećerna repa / šećerna repa [ 5]

Mnogo stvari označenih kao "sirup"

  • kukuruzni sirup / čvrste supstance kukuruznog sirupa [ 1] [ 2]
  • visokofruktozni kukuruzni sirup (HFCS) [ 1] [ 2]
  • slad sirup [ 1] [ 2]
  • javorov sirup [ 1] [ 2]
  • sirup za palačinke [ 1]
  • sirup od meda [ 2]

Mnogi stvari označene kao "sok"

  • Ispareni sok od trske [ 2] (može se navesti kao 'sok od trske', 'Čvrste tvari od soka od trske', 'trska sok od kristala soka ili dehidrirani sok od trske)
  • Koncentrati voćnih sokova [ 2] (ili navedeni kao određeno voće)
  • Voćni sok (ili navedeni kao određeno voće)

U kemiji nazivi šećera završavaju na -ose

  • dekstroza [ 1] [ 2] (također bezvodna dekstroza [ 1])
  • fruktoza [ 1] [ 2] (također kristalna fruktoza [ 2])
  • laktoza [ 1]
  • maltoza [ 1] [ 2]
  • saharoza [ 1] [ 2]
  • glukoza [ 2]

I neki sastojci koje biste mogli pronaći u vlastitoj kuhinji

  • dušo [ 1]
  • melasa [ 1] [ 2]
  • nektar (npr. nektar breskve, nektar kruške) [ 1]
  • nektar agave [ 2]

ostali ostali sastojci koji mogu signalizirati šećere:

  • kristali trske [ 2]
  • zaslađivač od kukuruza [ 2]
  • Maltodekstrin [ 3]
Ovo je koristan odgovor! Jedno bih dodao da su to sve podjednako nezdravo. Nema čvrstih dokaza za vjerovanje da je rafinirani voćni sok, "čisti šećer od trske" ili "nerafinirani sirup od agave" zdraviji od HFCS-a.
#2
+2
michaelpri
2015-04-03 23:54:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

U prehrambenim proizvodima postoji puno različitih izvora kojima se dodaje šećer.

  • Kukuruzni sirup s visokom fruktozom - već ste spomenuli, ali ovo je vjerojatno najčešći dodani šećer
  • Glukoza - također vrlo česta
  • Med
  • Saharoza
  • Laktoza

Kako izbjeći dodavanje šećera

  • Ograničite se kad jedete slatkiše

    • Čokolada je najveći prijestupnik; isprobajte tamnu čokoladu umjesto obične čokolade ili još bolje, bananu
  • Pijte manje sode i soka

    • Mnogo gaziranih pića (posebno Coca-Cola) i voćnim sokovima vrlo su visoki dodani šećer; obično možete kupiti manje slatkog soka
  • Manje mliječnih proizvoda - mliječni proizvodi imaju puno laktoze, a imaju i neke rizike; mlijeko je obično u redu, ali sladoled i jogurt obično imaju puno drugih vrsta šećera.


Najbolji izvori dodanih šećera u našem dijeta



Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 3.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...