Pitanje:
Jesu li mliječni proizvodi učinkoviti izvori kalcija?
Attilio
2015-04-01 22:43:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tradicija kaže da su mliječni proizvodi dobri izvori kalcija samo zato što ga imaju; dok neke moderne studije (vidi dolje) pokazuju da probava proteina stvara kiselo okruženje, a tijelo koristi kalcij iz kostiju da bi uspostavilo ispravan pH. Ta mišljenja govore da bi mliječni proizvodi mogli čak štetiti gustoći kostiju i osteoporozi.

Dakle, na kraju je ravnoteža kalcija pozitivna ili negativna od konzumacije mliječnih proizvoda?

Reference

Metabolizam proteina i gubitak kalcija

U komentarima je zatraženo nekoliko referenci o "modernim studijama" koje se odnose na gubitak kalcija i unos proteina.

Specifični aminokiselinski profil - posebno aminokiselina koje sadrže sumpor - određuje kalciuretski učinak proteina. Sulfat koji nastaje metabolizmom ovih aminokiselina povećava kiselost mokraće, što uzrokuje izlučivanje većih količina kalcija mokraćom. Proteini mnogih biljaka, posebno mahunarki, imaju manje količine metionina i cisteina nego životinjski proteini.

Weaver, CM, Proulx, WR, & Heaney, R. (1999. ). Izbori za postizanje odgovarajuće prehrambene kalcijeve vegetarijanskom prehranom. American Journal of Clinical Nutrition, 70 (3 Suppl), 543S – 548S

Do danas prikupljeni podaci pokazuju da štetni učinak proteina, posebno životinjskih (ali ne i biljni) protein, mogao bi nadmašiti pozitivan učinak unosa kalcija na ravnotežu kalcija.

Amine i sur. (2002). Prehrana, prehrana i prevencija kroničnih bolesti: izvještaj zajedničkog savjetovanja stručnjaka SZO / FAO.

Također, definiranje onoga što mislite pod pojmom "učinkovito". Dobar izvor? Dobra bioraspoloživost?
Da JohnP, kombinacija oba. Ne bi bilo posebno zanimljivo da hrana ima puno kalcija ako nije bioraspoloživa. Dakle, moja pitanja idu kao "konačni rezultat", kombinacija prisutnosti hranjivih sastojaka, bioraspoloživosti, minus učinak kiselinsko-bazne kompenzacije i bilo koje druge interakcije koja bi mogla biti korisna za odgovor na ovo pitanje.
Dakle, izlučivanje Ca² raste s prekomjernim unosom bjelančevina i Ca², ovisno o bioraspoloživosti Ca² (gledano kao svojstvo hrane zbog argumenta ovdje) i statusu vitamina D dotične osobe. Osim toga, nedostatak vježbanja uzrokuje demineralizaciju kostiju (ili ne pokreće ponovnu izgradnju kostiju), što dovodi do ponovnog gubitka Ca2⁺. Te točke zajedno znače da ne možete navesti izolirani način na koji će mlijeko dovesti do neto unosa ili gubitka Ca2⁺: lako možete imati situacije u oba smjera: sjedilačka uredska osoba s nedostatkom vitamina D možda neće moći koristiti mlijeko za ...
Tri odgovori:
#1
+7
michaelpri
2015-04-02 10:03:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mliječni proizvodi iz mnogih razloga nisu najbolji izvor kalcija.

  • Intolerancija na laktozu

    • Ljudi koji ne podnose laktozu ne mogu imati mliječne proizvode jer će obično uzrokovati razne simptome poput proljeva ili grčeva
  • Visok udio zasićenih masti

    • Većina mliječnih proizvoda sadrži visoko zasićene masti, koja može biti faktor rizika za srčane bolesti
    • Mlijeko je to uspjelo smanjiti smanjenim unosom masti i bez masnoća, ali drugi mliječni proizvodi, poput sira i sladoleda, i dalje su vrlo visoki u masti
  • Rizik od raka

    • Rak jajnika - Studije su pokazale da visok unos laktoze (jednak 2 -3 porcije mlijeka) može povećati rizik od raka jajnika 1

    • Rak prostate - studije su pokazale neuvjerljive dokaze da neki muškarci s većim unosom kalcija može imati veći rizik od raka prostate; Dokazi nisu bili konačni ; Također se može povezati samo s kalcijem, a ne s mliječnim proizvodima 2

Iako su mliječni proizvodi prikladan izvor, a bogati su proteinima i vitaminima A i D, nisu najbolji izvor kalcija. U malim količinama mliječni proizvodi su u redu, ali postoje dobri alternativni izvori.

Ostali izvori

  • Lisnato zeleno povrće - kelj, špinat, zelena salata
  • Grah, mahunarke i bademi
  • Dodaci kalciju

[1] Mliječni proizvodi i rak jajnika sub >

[2] Mliječni proizvodi, rizik od raka kalcija i raka prostate

Trebate li dobiti kalcij iz mlijeka?

Nisam siguran da bih intoleranciju na laktozu smatrao razlogom zbog kojeg mlijeko nije dobar izvor kalcija, jer to ne utječe na ljude koji to nisu, a postoji lijek koji će omogućiti njegovu preradu. Što se tiče sadržaja masti koji se u većini proizvoda može smanjiti, a opet ograničiti unosom hrane.
@JoeW To definitivno nije najvažnija stvar, ali vrijedilo je spomenuti
2 komentara: Sadržaj vitamina D u mliječnim proizvodima varira, npr. po kontinentima zbog različitih "navika" wrt. utvrda / dodaci. Bioraspoloživost Ca u povrću * uvelike ovisi o sadržaju oksalne kiseline u dotičnom povrću. Npr. kelj koji navodite je AFAIK s niskim udjelom oksalne kiseline i njegov Ca²⁺ prilično je bioraspoloživ. OTOH za špinat često ima dovoljno oksalne kiseline (https://de.wikipedia.org/wiki/Spinat#Inhaltsstoffe) da istaloži 3 puta više Ca²⁺ nego što sadrži netopivi i biološki nedostupni Ca-oksalat. IIRC također sadrži zrna soje s visokim sadržajem oksalne kiseline.
#2
+5
kenorb
2015-04-07 19:08:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Pitanje utječe li "višak" unosa bjelančevina u prehrani negativno na kosti kod ljudi predmet je trenutnih kontroverzi u prehrani (1), (2), (3) , a jedna skupina zaključuje da "višak" proteini neće štetiti kosturu ako je unos kalcija dovoljan " (3) i grupirajte da" prekomjerni dijetni proteini iz hrane s visokim potencijalnim opterećenjem bubrežne kiseline (npr. životinjske hrane) štetno utječu na kosti, osim ako su puferirani konzumacijom alkalno bogate hrane (npr. biljne hrane) ” (1) (citirano po Frassetto 2000).

Druga istraživanja koja izvještavaju o boljem zdravlju kostiju kod žena s većim unosom proteina (4), (5) (visok unos proteina sprječava smanjenje BMD). Nadalje, studija Munger izvijestila je da je veći unos životinjskih izvora dijetalnih bjelančevina povezan sa 70% smanjenjem prijeloma kuka, čak i nakon kontrole glavnih zbunjujućih varijabli (Hannan 2000).

Pročitajte više: Kalcij, BMD i osteoporoza

Sveukupno je teško reći ima li unos kalcija pozitivan ili negativan učinak konzumiranja mliječnih proizvoda na naše kosti, na temelju veličine uzorka i karakteristika predmeta studije, pa treba provesti više studija.


Reference:

  1. Barzel SAD, Massey LK. Višak dijetalnih bjelančevina može negativno utjecati na kosti. J Nutr. 1998; 128: 1051–1053.
  2. Massey LK. Utječe li višak dijetalnih bjelančevina nepovoljno na kosti? Pregled simpozija. J Nutr. 1998; 128: 1048–1050.
  3. Heaney RP. Višak dijetalnih bjelančevina možda neće negativno utjecati na kosti. J Nutr. 1998; 128: 1054–1057.
  4. Freudenheim i sur. (46, Freudenheim JL, Johnson NE, Smith EL 1986
  5. 47, Munger Cerhan JR, Chiu BC 1999 Prospektivna studija o prehrambeni unos proteina i rizik od prijeloma kuka u žena u postmenopauzi.
"prirodni mliječni proizvodi su prirodni i najbolji su izvor" Nema dokaza i bilo kako je nebitno za pitanje. Ne uvlačite takve općenitosti u svoje postove. Zbog toga sam vrlo oprezna da imate toliku reputaciju. Molimo vas da se usredotočite na rješavanje pitanja o kojem se govori i ne dajete uopćenja ili tvrdnje da ne pružate informacije za podršku.
#3
+2
cbeleites unhappy with SX
2017-09-22 21:12:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Prije svega, nisam siguran može li se uopće odgovoriti na pitanje bez detaljnijeg scenarija.

Dakle, imamo:

  • Ca² ⁺ izlučivanje se povećava s viškom proteina
    Čini se da je to povezano s uklanjanjem viška kiselina, a ne izravno s proteinima, prema http://jn.nutrition.org/content/141/3/391.long.

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15546911 pronalazi dodatno izlučivanje koje dolazi od povećanog unosa u dijeti s visokim udjelom proteina.

  • Unos / gubitak Ca²⁺ u kostima (što je obično glavna točka rasprave o unosu / gubitku Ca, a kost je veliko istraživanje Ca u ljudskom tijelu):
    kost (ponovno ) potrebe za izgradnjom:

    • Ca²⁺
    • protein
      (ovdje govorimo o prehrani s visokim / suvišnim proteinima, pa pretpostavimo da to nije ograničavajući faktor)
    • mehanička stimulacija (vježba)
  • ako ste u situaciji s (prvenstveno) neto gubitkom kosti zbog bilo kojeg od 3 sastojka za rast kostiju ve (npr. nedostatak vježbanja iako su dostupni Ca i proteini), primijetit ćete neto gubitak Ca, jer se Ca koji se oslobađa iz kosti koja se (prirodno) razgrađuje izlučuje.

  • Unos Ca²⁺ iz hrane ovisi o

Uzimajući zajedno te točke, možemo konstruirati dva ekstremna načina života koji bi reagirali sasvim suprotno od povezanog unosa proteina + kalcija u mlijeko:

  • S jedne strane, zamislite sjedeći zatvoreni kauč krumpir. Nema sunca (malo vitamina D), nema vježbanja (nema podražaja za rast kostiju). Bez odgovarajuće razine vitamina D, Ca u mlijeku (iako je načelno bioraspoloživ) čak se i ne apsorbira u crijevima. Čak i da se koristilo (ili: čak i ono malo što jest) ne koristi se za neto rast nove kosti jer nedostaje poticaj za vježbanje. Dijetom s visokim udjelom bjelančevina (ili prehranom koja uzrokuje prekomjerno izlučivanje mokraće s kiselinama) Ca se gubi. Možda je izgubljen čak i bez visoko proteinske prehrane zbog gubitka kosti zbog nedostatka vježbanja. Ili, s prehranom s niskim prekomjernim kiselinama, kosti bi se održavale čak i uz nisku razinu vježbanja.

  • S druge strane, razmislite o fizički aktivnoj osobi na otvorenom. Vježbanje daje poticaj za rast kostiju, sunčeva svjetlost daje svoj udio u opskrbi vitaminom D. U tom scenariju mlijeko daje protein i Ca da zapravo rastu kosti. Rezultat je neto dobitak u Ca, iako se dio Ca izlučuje mokraćom.

Malo odmaknut od teme: cijeli ovaj scenarij izgleda pomalo kao 101 lagati se sa statistikom, a da zapravo ne lažemo: imamo najmanje 4-5 čimbenika koji trebaju biti u ispravnom okruženju (a za njih 4 je relativno lako isključiti se) kako bismo postigli rast kostiju / neto prirast Ca Sada bilo koja studija koja promatra jedan faktor neće pronaći učinak ako se ne pobrinu da su svi drugi čimbenici u pravu. A ako je jedan faktor gori kod grupe koja je liječena od kontrola, može se činiti da studija čak uočava suprotno od onoga što se stvarno događa.


Pokušao sam pronaći brojeve za izlučivanje Ca2⁺ po gramu proteina. Gruba pretpostavka temeljena na http://jn.nutrition.org/content/128/6/1051.full bila bi izlučivanje mokraće do 200 mg Ca2⁺ za 150 g konzumacije proteina. Na temelju te grube pretpostavke, hrana s omjerom> 1,33 mg Ca / g proteina smatrala bi se "dobivanjem Ca²".

https://en.wikipedia.org/wiki/Milk#Nutrition_and_health daje kravlje mlijeko s 30 - 35 g proteina / l i 1200 mg Ca²⁺ / l, dajući Omjer Ca: bjelančevine> 30 mg Ca / g proteina. Čak i pod pretpostavkom da je prosječna stopa apsorpcije Ca u hrani od 30% ( http://ajcn.nutrition.org/content/35/4/783.extract - nismo pronašli brojeve za mlijeko, iako se često navodi kao visoko bioraspoloživ - ali tada će ovisiti i o drugim čimbenicima) koji ostavlja gotovo red veličine na stranu većeg unosa Ca nego povećanja izlučivanja.

Dakle, sveukupno, ovaj izračun zaleđa omotnice ide u prilog tome da je mlijeko neto izvor Ca . Međutim, imajte na umu da svi mliječni proizvodi nemaju jednak omjer Ca: proteina kao mlijeko. Npr. Sirutka ima još više Ca: proteina, a posljedično siru čiji je sirutka ostatak / nusproizvod ima nešto niži omjer Ca: proteina.



Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 3.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...