Pitanje:
Zašto je prirodni šećer zdraviji od rafiniranog šećera?
Patrick Hoefler
2015-04-01 16:33:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

SZO je nedavno objavio ovu preporuku u vezi s konzumacijom šećera:

Zadržavanje unosa slobodnih šećera na manje od 10% ukupnog unosa energije smanjuje rizik od prekomjerne tjelesne težine, pretilost i propadanje zuba.

Oni definiraju slobodne šećere kao ...

... monosaharide (poput glukoze, fruktoze) i disaharide (poput saharoze ili stolnog šećera) koje proizvođač, kuhar ili potrošač dodaje hrani i pićima te šećere koji su prirodno prisutni u medu, sirupima, voćnim sokovima i koncentratima voćnih sokova.

Na s druge strane, navode da se:

Smjernica SZO-a ne odnosi na šećere u svježem voću i povrću i šećere koji su prirodno prisutni u mlijeku, jer nema izvještaja o štetnim učincima konzumiranja ovih šećera.

Zašto je prirodni šećer zdraviji od rafiniranog šećera ? Također, kako je šećer u svježem voću zdraviji od šećera koji je prirodno prisutan u voćnim sokovima?

Dva odgovori:
#1
+12
Attilio
2015-04-01 18:30:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evo nekoliko razloga:

  • Slobodni šećeri doprinose ukupnoj energetskoj gustoći prehrane. [ 1]
  • Slobodni šećeri promiču pozitivnu energetsku ravnotežu. (= višak unosa energije) [ 1]
  • Pića bogata slobodnim šećerima povećavaju ukupni unos energije smanjenjem kontrole apetita. [ 1]
  • Voćni šećer manje je kariogen od rafiniranog šećera [ 1]
  • Neki izvori govore o potencijalnoj šteti od tvari uključene tijekom rafiniranja šećera: fosforna kiselina [ 2], kalcijev hidroksid [ 3] i sumpor-dioksid [ 3]
  • Napokon, besplatni šećeri i zaslađena hrana imaju viši glikemijski indeks od prirodno zaslađene hrane [ 4]

Još jedna napomena u pogledu zdravlja : slobodni šećeri nemaju minerale, vitamine niti vlakna koja se obično sadrže u voću i voćnim sokovima.

Posljednja tri metka (ne računajući komentar o mineralima koji bi trebali biti drugi metak) daju odgovor na pitanje. Što se tiče prva tri metka i posljednjeg komentara, to je više nusproizvod, pa čak i možda ponašanje, koje bi vrijedilo razlikovati od ostalih. Zapravo su 1 i 2 u osnovi isti, ali čak zapravo nisu ni povezani s bijelim šećerom. To je prilično ravnoteža, a ovisi i o količini energije koju trošite. Što se tiče 3, ponašanje je 100%, pa ne bi trebalo biti na popisu u kombinaciji s ostalima.
#2
+7
juhraffe
2018-05-23 01:59:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Da izravno odgovorim na vaše pitanje: nije. "Prirodni" šećer nije zdraviji od "rafiniranog" šećera, a šećer u voću nije zdraviji od šećera u soku. Molekule šećera su molekule šećera, bez obzira jesu li "prirodne" ili "rafinirane". Nema razlike.

Međutim, vjerujem da je pravo pitanje ovdje zašto SZO preporučuje jednu vrstu hrane u odnosu na drugu, pa ću to pokušati riješiti.

šećer je isti, ali (1) ostatak hrane koju jedete sa šećerom je drugačiji, pa je (2) ukupna prehrana različita, (3) što dovodi do različitih učinaka na zdravlje.

(1) Kada jedete rafinirani šećer, obično ne jedete hranjivu hranu. Jednostavan primjer su naranče i sok od naranče. Jeste li ikad pokušali pojesti tri naranče? Nije lako. Morate sažvakati puno pulpe, koja vas ispunjava, a kasnije ćete možda imati problema s crijevima zbog velike količine vlakana. To su prirodni mehanizmi koji vam pomažu spriječiti pretjerano konzumiranje naranči. Međutim, ako umjesto njih iscijedite ove naranče, dobit ćete čašu soka od naranče, koji se lako pije, a zbog nedostatka pulpe lako se probavlja i ne puni vas.

( 2) Zdrava prehrana sadrži ugljikohidrate, proteine, masti, vlakna, vodu, vitamine, minerale i druge hranjive sastojke, a ako jedete uravnoteženu mješavinu voća, povrća, mesa, žitarica, orašastih plodova i / ili druge "prirodne" hrane , možete dobiti prilično dobru kombinaciju ovih. Ako konzumirate veliku količinu rafinirane hrane, dobit ćete puno šećera, soli i masti, ali ne i puno više, tako da dobivate puno kalorija, ali ne napredujete puno u ukupnim potrebama za hranjivim tvarima. To ima dvostruke učinke viška kalorija i nedostatka hranjivih sastojaka. Umirete od gladi (zbog hranjivih sastojaka) i prekomjerno konzumirate (šećer, sol i masnoće) u isto vrijeme.

(3) Ova neuravnotežena prehrana (bogata šećerom) dovodi do nekih zdravstvenih učinaka poput (a) prekomjerno debljanje i (b) smanjena osjetljivost na inzulin.

(3a) Fruktozu općenito prerađuje jetra i ona ne izaziva osjećaj sitosti poput glukoze i druge hrane, što dovodi do prekomjerne potrošnje kalorija i debljanja. Ova dodatna tjelesna masnoća povezana je s negativnim zdravstvenim učincima.

(3b) Inzulin pomaže u regulaciji šećera u krvi, ali može izgubiti učinkovitost, pogotovo kada šećer u krvi brzo i više puta naraste na visoku razinu. Za to nisu zaslužni samo šećer, već škrob i hrana s visokim glikemijskim indeksom koja se lako razgrađuju u glukozu. Važna je i količina. Ne radi se samo o tome koliko se brzo hrana pretvara u glukozu, već u tome koliko je ima.

Stolni šećer (saharoza) i kukuruzni sirup (uključujući kukuruzni sirup s visokom fruktozom) imaju i glukozu i fruktozu, tako da ' Vjerojatno ću vidjeti oba učinka ako u svoju prehranu unesete dovoljno rafinirane hrane.

Dakle, dno: rafinirana hrana ima iste kemikalije šećera, ali cjelokupni sastav hrane naginje prema hranjivim sastojcima i prema šećeru , što znači da ukupna prehrana nije u ravnoteži, što dovodi do prekomjerne potrošnje kalorija, debljanja i rezistencije na inzulin, što je povezano s nizom zdravstvenih problema.

Literatura:
[1 ] Maria Gadoy, "Što je hranjivije, sok od naranče ili naranča? Komplicirano je", 22. siječnja 2015., NPR, https://www.npr.org/sections/thesalt/2015/01/22/378920980 / for-more-nutrients-drink-oj-or-eat-an-orange-it-s-not-so-clear-cut

Zanimljiva rasprava o prednostima i nedostacima naranče protiv soka. Dno crta: kuhanje (pasterizacija) može osloboditi neke hranjive sastojke bolje od svježih naranči, ali sok nema vlakana i ne ispunjava vas.

[2] DiNicolantonio JJ, Berger A. Dodani šećeri poticati deficit hranjivih sastojaka i energije kod pretilosti: nova paradigma. Otvoreno srce 2016; 3: e000469. doi: 10.1136 / openhrt-2016-000469 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4975866/

"Dodani šećeri ne samo da zamjenjuju hranjivo superiornu hranu u prehrani, već mogu iscrpiti hranjive sastojke iz druge konzumirane hrane, kao i iz tjelesnih zaliha, kako bi omogućili njihovu pravilnu oksidaciju i oslobodili kalorije kao energije. "

" Iako su jestivi, dodani šećeri se ne mogu smatrati 'hranom', niti se njihova konzumacija može izjednačiti s jedenjem hrane koja sadrži prirodne količine šećera, ali koja također daje vlakna, vitamine , minerali i drugi fitonutrijenti koji se bore protiv oksidativnog stresa proizvedenog malim količinama prisutne fruktoze. "

[3] George A Bray; Koliko je fruktoza loša?, Američki časopis za kliničku prehranu, svezak 86, izdanje 4, 1. listopada 2007., stranice 895–896, https://doi.org/10.1093/ajcn/86.4.895

"Kad se sama unese, fruktoza se slabo apsorbira iz gastrointestinalnog trakta, a jetra je gotovo u potpunosti pročišćava"

"Glukoza potiče oslobađanje inzulina iz izolirane gušterače, ali fruktoza ne. "

" Fruktoza se metabolizira, prvenstveno u jetri, fosforilacijom u položaju 1, proces koji zaobilazi ograničenje brzine korak fosfofruktokinaze (4). Metabolizam fruktoze u jetri na taj način pogoduje lipogenezi i nije iznenađujuće što je nekoliko studija pronašlo promjene u lipidima u cirkulaciji kada ispitanici jedu dijetu s visokom fruktozom "

[4] Peter J. Havel; Dijetalna fruktoza: implikacije na poremećaj regulacije energetske homeostaze i metabolizma lipida / ugljikohidrata, Nutrition Reviews, Svezak 63, Izdanje 5, 1. svibnja 2005., Stranice 133–157, https://doi.org/10.1111/j.1753- 4887.2005.tb00132.x

"U usporedbi s glukozom, metabolizam fruktoze u jetri pogoduje lipogenezi, što može pridonijeti hiperlipidemiji i pretilosti. Fruktoza ne povećava inzulin i leptin niti suzbija grelin , što sugerira endokrini mehanizam kojim inducira pozitivnu energetsku bilancu. "

[5] Boyd Swinburn, Gary Sacks, Eric Ravussin; Povećana opskrba hranom više je nego dovoljna za objašnjenje američke epidemije pretilosti, The American Journal of Clinical Nutrition, svezak 90, izdanje 6, 1. prosinca 2009, stranice 1453–1456, https://doi.org/10.3945 /ajcn.2009.28595

"Čini se da je povećani unos energije više nego dovoljan da objasni debljanje američke populacije."

[ 6] Sam Z. Sun, Mark W. Empie; Metabolizam fruktoze u ljudi - ono što nam govore studije izotopskih tragača, Nutrition & Metabolism 2012 9:89, listopad 2012. https://doi.org/10.1186/1743-7075-9-89

Detaljan prikaz metabolizma fruktoze.

[7] Otpornost na inzulin pred dijabetes &, Nacionalni institut za dijabetes i probavne i bubrežne bolesti, NIH. https://www.niddk.nih.gov/health-information/diabetes/overview/what-is-diabetes/prediabetes-insulin-resistance

"Iako točni uzroci inzulinske rezistencije nisu potpuno razumljivi, znanstvenici misle da glavni doprinos rezistenciji na inzulin čine prekomjerna težina i tjelesna neaktivnost. "

Dobrodošli u Health.SE, juhraffe. Budući da je zdravlje važna tema, web mjesto ima strogu politiku da svi odgovori trebaju biti [potkrijepljeni pouzdanim referencama] (https://health.meta.stackexchange.com/questions/1/should-we-require-references- za sigurnosno kopiranje-svih-odgovora) tako da se odgovor može neovisno provjeriti, bez obzira na pozadinu čitatelja. * Pogledajte [ovaj popis pouzdanih izvora] (https://health.meta.stackexchange.com/questions/783/quality-of-references/784#784) *. Ako i dalje imate problema s tim, slobodno posjetite [pomoć] ili [meta].
Višak fruktoze pretvara se u masnoću, ali to vrijedi za sve kalorične hranjive sastojke. Višak fruktoze ne stvara više masti od iste količine glukoze.
Jan, dobra stvar. Uredio sam kako bih uklonio izravnu vezu fruktoze s masnoćom i dodao reference za povećane kalorije vezane uz pretilost i fruktozu vezanu za povećane lipide u krvi.


Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 3.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...