Pitanje:
Kako čitate američku prehrambenu etiketu?
JohnP
2015-04-03 21:12:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Želim očistiti prehranu i biti svjesniji što i koliko jedem, ali nisam siguran kako čitati oznaku prehrane.

Vidim razgradnju raznih vitamina, kalorija i razgradnju različitih elemenata (masti, proteina itd.), ali želim to povezati sa svojim svakodnevnim potrebama. Kad pogledam popis sastojaka, također ne znam koliko je svakog u hrani.

Može li netko objasniti kako treba čitati oznaku hrane sa sjedištem u SAD-u?

Pa je li pitanje naslov i tijelo nebitno? Način na koji tijelo čita je da želite raščlaniti nutricionističku oznaku za svoje određene prehrambene ciljeve, dok je drugi odgovor ovdje kako čitate oznaku. Prvi je komentator točan da iz tijela i naslova ne možete znati koje je pravo pitanje.
@dustin - Pitanje se točno odnosi na naslov. Imam prehrambene ciljeve, ali želim znati kako pročitati etiketu, kako bih znao kako se odnosi na te ciljeve. Kako čitati = što znači svaki dio naljepnice.
Na temelju vaše slike nekoga tko se borilačkim vještinama, etiketa vam nije bitna, osim vrijednosti jer je 2000 kalorija prenisko. Stoga sam u svom odgovoru govorio da gledam samo odgovarajuće grame, a ne% na temelju kalorija prosječne osobe, jer će se unos aktivne osobe divlje razlikovati od preporuka s etikete.
Jedan odgovor:
#1
+14
michaelpri
2015-04-03 22:13:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Morat ćete pročitati naljepnicu od vrha do dna.

Veličina porcije i kalorije

Prvo što ćete vidjeti na vrhu govori vam o veličini porcije i količinu kalorija. Reći će "Veličina posluživanja {x}", gdje je x količina bilo kojeg mjerenja koje se koristi. To također može dati količinu drugog mjerenja (obično grama), a ponekad čak i količinu koliko proizvoda ima jednu porciju (vrećice s chipom to obično rade). Koristeći količinu obroka koju pojedete, možete pomoću jednostavne matematike odrediti koliko pojedinih hranjivih sastojaka / vitamina imate, to također uključuje postotak dnevne vrijednosti.

Ispod veličine porcije nalazit će se količina kalorija i količina kalorija iz masti. Prikazane kalorije su kalorije po obroku, pa ako pojedete dvije porcije, možete udvostručiti količinu kalorija. Možete usporediti kalorije koje pojedete s dnevnom količinom koju biste trebali imati.

Opća pravila za kalorije (na temelju prehrane od 2000 kalorija)

  • 40 kalorija ili manje - nisko
  • Oko 100 kalorija - umjereno
  • 400 ili više kalorija - visoko

Kalorije iz masti samo su količina kalorija koje dolaze od masnoće u proizvodu. Kalorije su važne jer je unošenje previše kalorija povezano s pretilošću.

Hranjive tvari

Sljedeći odjeljak (ispod kalorija) na etiketi s hranom odnosi se na hranjive sastojke u hrani. U ovom su odjeljku dva pododjeljka, hranjive tvari koje treba ograničiti i hranjive tvari koje treba unositi dovoljno.

Nutrijenti do ograničenja

  • Ukupna masnoća - ispod nje bit će tu i trans i zasićenih masti
  • Kolesterola
  • Natrij

Ove hranjive tvari pokazuju povećan rizik od nekih vrsta karcinoma, bolesti srca i visoki krvni tlak.

Hranjivih sastojaka za dobivanje dovoljno

  • Dijetalna vlakna - ispod ukupnih ugljikohidrata
  • Vitamini A i C
  • Kalcij
  • Željezo

Dokazano je da njihov veći unos smanjuje rizik od mnogih navedenih bolesti i problema, ali ne biste trebali imati previše njih.

Ostale hranjive tvari

  • Ukupni ugljikohidrati - šećer je pod tim
  • proteinima

Ova hrana je neutralna, ali postoje određeni rizici ako imate previše (preko ograničenja) ovih. Zapravo se pokazalo da previše šećera povećava rizik od dijabetesa. 1

Čitanje brojeva

Hranjive tvari za ograničavanje obično imaju i stvarnu količinu i postotak dnevne vrijednosti (% DV) na temelju prehrane od 2000 kalorija. Hranjivih sastojaka za dobivanje dovoljno obično nema.

Vodič za% DV

  • 5% ili manje - nisko
  • 20% ili više - visoko; većina proizvoda neće imati ništa veće od 20%

Ako imate nešto s 20% DV vitamina A, tada će vam ostati 80% DV vitamina A. Mogli biste pojesti još 4 proizvoda s 20% DV vitamina A ili nekom drugom kombinacijom koja je jednaka 80% DV.

Fusnota

Bit će tri stupca, jedan s dnevnom preporučenom količinom za dijeta od 2000 kalorija i jedna za dijetu od 2500 kalorija. Svi% DV temelje se na prehrani s 2000 kalorija, ali ako imate kalkulator (ili ih možete raditi ručno), lako možete pretvoriti postotke u dijetu s 2500 kalorija. Jedina kolona koju nisam spomenula je kalorija. Ako piše "Manje od", trebali biste imati manje od iznosa navedenog u stupcu dijete na kojoj ste.

Obično "Ukupna masnoća", "Zasićena masnoća", "Kolesterol" i " Natrij "će pored sebe imati znak" Manje od ", pa biste trebali imati manje od njih nego što kaže količina s desne strane. "Ukupni ugljikohidrati" i ispod njih "Dijetalna vlakna" obično neće imati ništa pored sebe, pa biste trebali dobiti preporučenu vrijednost udesno.


Čitanje popisa sastojaka

Ovo je malo nezgodnije od čitanja stvarne naljepnice, ali sastojke treba poredati prema količini. Ipak, ne postoji određeni način da se vidi točna količina svakog sastojka proizvoda. Bolje se pouzdati u količinu svake hranjive tvari, umjesto da pokušavate pogoditi kolika je količina svakog sastojka. Ako samo želite znati što jedete, postoji nekoliko dobrih trikova.

  • Šećer ima mnogo imena - kukuruzni sirup s visokim udjelom fruktoze ili kukuruzni sirup, nektar agave, sirup od ječmenog slada, dehidriran sok od trske
  • Natrij također - sol, natrijev benzoat, dinatrij, mononatrijev glutamat
  • Transmasti - nije naveden kao sastojak, ali je u hidrogeniranom ulju koje je čest sastojak

[1] Postoje li dokazi da jesti previše šećera može povećati rizik od dijabetesa?

Kako razumjeti i koristiti oznaku prehrambenih činjenica

Razumijevanje sastojaka na naljepnicama hrane sup>

Volio bih da to mogu označiti više puta, pogotovo jer ste na popisu sastojaka spomenuli silazni redoslijed količina. Sjajan odgovor.
Lijep odgovor +1, pogledajte ovo u chatu ovdje na Health https://chat.stackexchange.com/rooms/65011/ask-a-health-moderator kad dobijete priliku.


Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 3.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...