Pitanje:
Što zapravo znače europske referentne vrijednosti unosa koje se koriste za oznake hrane?
Patrick Hoefler
2015-04-03 22:01:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

U Europskoj uniji označavanje hrane trenutno je usklađeno Uredbom 1169/2011. U njemu su Referentni unosi ili RI (prethodno Dnevni iznos smjernica ili GDA ) definirani kako slijedi:

 Referentni unos energije ili hranjivih sastojaka --------------------------------------- -Energija 8400 kJ / 2000 kcalUkupna masnoća 70 g Zasićuje 20 gUgljikohidrati 260 g Šećeri 90 gBjelančevina 50 gSol 6 g 

Energija i hranjive tvari sadržane u određenom proizvodu tada se navode na naljepnici u apsolutnim vrijednostima, kao i postoci ovih referentnih vrijednosti.

Ali što zapravo znače ove vrijednosti? Jesu li svi oni maksimalni iznosi? Što je s minimalnim iznosima? Kako mogu znati kojim vrijednostima bih trebao težiti?

Jedan odgovor:
#1
+5
arkiaamu
2015-04-04 03:14:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

U ovom slučaju 8400 kJ ili 2000 kcal označava količinu energije koja je PROSJEČNOM čovjeku koji vaga PROVJEČEN posao dnevno kako bi zadovoljio svoju bazalnu brzinu metabolizma . Kao i kada dnevni unos energije iznosi 8400 kJ / 2000 kcal, ovaj PROSJEČNI (wo) čovjek niti dobiva niti gubi na težini.

Postoji toliko mnogo čimbenika koji utječu na ovu bazalnu brzinu metabolizma da ih neću kopati. U osnovi su ove referentne vrijednosti JAKO nejasne, jer se iste reference ne odnose na muškarca koji teži 200 kg, koji radi težak fizički rad, u usporedbi sa ženom koja vaga 45 kg i ne radi ništa zahtjevno. Ali prirodno da barokrati trebaju neke referentne vrijednosti kako bi mogli dati neke smjernice koja hrana treba biti ponuđena učenicima u školama i starim ljudima u domovima umirovljenika.

Svaka domena ovog referentnog unosa tada se izračunava ili definira prema trenutnim dokazima u književnosti. Ljudima je potrebna sol, ali poznato je da unos soli od> 6g uzrokuje CV bolesti i hipertenziju (Dokazi o prehrambenim radnjama). Čovjek treba masnoće, ali prekomjerna količina posebno zasićenih masti dovodi do bolesti srca i povišenog kolesterola (Cochrane Heart Group). Previše proteina može utjecati na rad bubrega na razini populacije (EFSA Panel o dijetetskim proizvodima, prehrani i alergijama). Tada bi preostali unos energije trebali dolaziti iz ugljikohidrata, supstanci prehrambene namirnice s niskim glikemijskim indeksom (J Am Heart Assoc.2012, Diabetes Care studeni 2004.).

Dakle, ove vrijednosti nisu maksimalne, nisu minimalne, ali daju RATIO kako treba jesti ugljikohidrate, masti i proteine ​​kako biste izbjegli bolesti povezane sa životnim stilom. Što više težite, to vam više treba energije. Što više radite više vam treba energije. Što više trenirate snagu, više vam trebaju proteini. Što više radite dugotrajne vježbe, to vam je više potrebno ugljikohidrata.



Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 3.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...