Pitanje:
Koliko kave može popiti zdrava odrasla osoba?
Shevliaskovic
2015-04-04 11:40:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Koliko kave može popiti zdrava odrasla osoba prije nego što na nju počne loše utjecati?

Na primjer, neke moje prijatelje zaboli glava ako popiju više od 2 šalice u jednom danu.

Možete li objasniti koje negativne učinke želite izbjeći? Primjerice, ako želite izbjeći nedostatak željeza, nije toliko važno _ koliko_ kave popiti, već _ kada_ piti, tj. Ne biste trebali piti kavu za vrijeme ili nakon jela.
@Turion, Bože moj, to stalno radim. Koliko minuta moramo čekati?
@Pacerier, Ne znam određeno vrijeme. U osnovi, kava i obrok bogat željezom ne bi se trebali susresti u crijevima.
Unless you're okay with dependancy/addiction & withdrawal, I recommend no more than a cup or two a WEEK, see more info here: https://health.stackexchange.com/a/16996/809
četiri odgovori:
#1
+18
michaelpri
2015-04-04 12:02:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mnogo je čimbenika koji određuju koliko kave možete popiti dnevno. Metabolizam kofeina 1 je velik. Ljudi koji sporo metaboliziraju kofein, vjerojatno ne bi trebali imati više od 100 mg kofeina (oko šalice) dnevno. Brzi metabolizatori kofeina obično mogu imati između 400-500mg (oko 5 šalica) dnevno. 2 Za opću populaciju, 400mg (oko 4 šalice) treba biti ograničenje. Prelazak na ovo može izazvati nekoliko nuspojava poput nesanice, nemira, glavobolje i želudca. 3 Obično nije teško znati svoju granicu pijenja kave. Ako kava odmah snažno djeluje na vas, pijte manje kave ili razmislite o pijenju čaja. Ako kava slabo djeluje na vas, tada možete piti više. Većina će ljudi pasti negdje između.


[1] Zašto se tresem nakon samo male količine kofeina?

[2] Potrošnja kofeina

[3] Kofein: Koliko je previše?

Zanimljivo je da bi vas bilo ubijeno više od 100 šalica za manje od 24 sata: http://www.huffingtonpost.com/2014/08/28/coffee-kill-you-asapscience-video_n_5730474.html
@Tim Hmm, zanimljivo. Ali počet ćete halucinirati prije nego što dođete do te točke: P
Da, i vjerojatno se onesvijesti prije, pa ne bih savjetovao da se približite tome!
@Tim Možda ću ići testirati;)
michaelpri, kao popratnu napomenu, ako uključite poveznice na referentni materijal, trebali biste navesti kamo idu te poveznice (fusnote ili uvrštene reference) kako ljudi ne bi trebali slijepo klikati do nepoznatih izvora / stranica.
@RobertCartaino Hvala, upravo sam ga uredio. Pokušat ću to učiniti i za ostale odgovore.
Zapravo mi se jako sviđa ovaj referentni stil. Slična je onoj koju obično koristim, ali je lakša za obavljanje i informativnija. Prije nekog vremena započeo sam raspravu o metama o standardima u referencama i mislim da ovaj stil predstavlja izvrstan primjer dobrih standarda.
@TheEnvironmentalist Upravo sam objavio odgovor na taj post [ovdje] (http://meta.health.stackexchange.com/questions/16/a-better-way-of-presenting-references/314#314) :)
@michaelpri - * "Ako kava odmah snažno djeluje na vas, pijte manje kave ili razmislite o ispijanju čaja." * - Stvar je u tome što [čaj sadrži i kofein] (https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle / prehrana i zdrava prehrana / u dubini / kofein / art-20049372). Vidi također [Fernandez, et al. (2000)] (https://doi.org/10.1039/A909219F).
#2
+7
kenorb
2015-04-04 18:42:43 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Doista ovisi o kavi o tome koliki se sadržaj kofeina (glavna psihoaktivna tvar) može razlikovati ovisno o veličini, podrijetlu graha, načinu pečenja i drugim čimbenicima.

Do 400 miligrama (mg) kofeina a dan čini se sigurnim za većinu zdravih odraslih osoba. To je otprilike količina kofeina u četiri šalice skuhane kave, 10 limenki kole ili dva energetska pića. Iako upotreba kofeina može biti sigurna za odrasle, nije dobra ideja za djecu. Vidi: Kofein: Koliko je previše? u klinici Mayo

Veća konzumacija od 1000–1500 mg na dan povezana je sa stanjem poznatim kao kofeinizam.


Kofeinski napitci poput kave i bezalkoholnih pića daju kratke navale energije, ali zapravo mogu uzrokovati gubitak tekućine. Pokazalo se da kofein privremeno podiže krvni tlak i smanjuje protok krvi u neaktivne udove.

Kao i mnogi lijekovi, kofein kemijski izaziva, a nedavno je objavljeno Dijagnostički i statistički priručnik za mentalne bolesti Poremećaji (DSM), povlačenje kofeina konačno je prvi put uključeno kao mentalni poremećaj.

Ubrzo nakon što popijete kavu (koja sadrži kofein), ona se apsorbira kroz tanko crijevo i rastvara u krvotok te je u stanju prodrijeti kroz krvno-moždanu barijeru i ući u mozak.

Redovito uzimanje lijeka (tj. kava / čaj, soda ili energetska pića) mijenja kemiju vašeg mozga i fizičke karakteristike se zapravo mijenjaju s vremenom, što dovodi do umora , glavobolje i mučnina ako pokušate prestati. Međutim, u usporedbi s mnogim ovisnostima o drogama, učinci su relativno kratkoročni.

Nekoliko citata iz Daily Maila:

Velike količine kofein može uzrokovati lupanje srca, napadaje, pa čak i smrt , kao i povećati rizik od dijabetesa tipa 2.

Teška konzumacija također je povezana s većim rizikom od depresije , ovisnost i ovisnost o alkoholu .

Energetska pića mogla bi vjerojatnije uzrokovati predoziranje kofeinom, jer se mogu popiti brzo, za razliku od toplih napitaka poput čaja ili kave, navodi se u istraživanju potrošnje energetskih napitaka u Europi.

Nekoliko je smrtnih slučajeva u svijetu zabilježeno povezan s prekomjernom konzumacijom energetskih pića, iako znanstvenici kažu da su potrebna dodatna istraživanja kako bi se dokazala veza.

Preporučeni maksimalni unos kofeina je oko 400 mg dnevno - što je približno pet šalica filtar kave.

"Žene u reproduktivnoj dobi (⩽ 300 mg kofeina dnevno) i djeca podgrupe su" u riziku "koje mogu zatražiti posebne savjete o ublažavanju unosa kofeina", objavila je studija.

Na Live Science možemo pročitati:

Ispijanje kave moglo bi dovesti do mentalnog poremećaja. Ako tijekom ili odmah nakon čaše Joe osjetite pet ili više simptoma, poput crvenog lica, nervoze i nemira, može vam se dijagnosticirati opijenost kavom.

Prema novom izdanju časopisa Dijagnostički i statistički priručnik za mentalne poremećaje Američkog psihijatrijskog udruženja (DSM-5), prekomjerni unos kofeina može dovesti do stanja poznatog kao "intoksikacija kofeinom".

Drugim riječima, povlačenje kofeina sada je prepoznati poremećaj i naveden je u DSM-5.

Kofein je lijek, blagi stimulans , koju svakodnevno koriste gotovo svi ", rekao je dr. Charles O'Brien, koji predsjedava Radnom skupinom za poremećaje povezane s tvarima za DSM-5 (putem New York Posta)." Ali poslije se ipak iznevjeri. Ako pijete puno kave, barem dvije ili tri šalice od [236 ml] odjednom, doći će do efekta povlačenja odskoka. "

Evo top 10 kofeina simptomi odvikavanja:

  1. Glavobolja
  2. Pospanost
  3. Razdražljivost
  4. Letargija
  5. Zatvor
  6. Depresija
  7. Mišićna bol / ukočenost
  8. Nedostatak koncentracije
  9. Simptomi slični gripi
  10. Nesanica

U rijetkim slučajevima kada se konzumira u dovoljno visokim dozama, kofein može ubiti.

caffeine curve


Srodno:

Wikipedia i Daily Mail (tabloid) zaista nisu dobri izvori
@Zaralynda, slažu se oko Daily Maila, ali Wikipedia je izvrstan izvor.
Wikipedia @Turion jednako je dobra kao i njezini izvori i ako želimo da ljudi ovdje razmišljaju kritičnije, trebali bi više koristiti primarne izvore
@Zaralyndaon Na Wikipediji obično imate izravne poveznice do studija koje podržavaju takve tvrdnje. Međutim, ne vidim nijedan izvor na Wikipediji jer sam neke linkove objavio samo za daljnja čitanja. Ni Daily Mail nije izvor, ali oni samo tumače znanstvenu studiju koju je proveo SZO, pa je lakše čitati, a ne znanstveno mumljanje. Druga je stvar što vjerojatno nisam uspio pronaći izravnu vezu s pravom studijom. Ako možete, predložite izmjenu.
Povezani meta post: [Je li Wikipedia pouzdan izvor?] (Http://meta.health.stackexchange.com/q/184/114)
[Studija citirana od strane Daily Mail] (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4197301/). Pronašao sam ga guglajući jedan od citata koji je članak koristio ("Kako se prodaja energetskih napitaka rijetko regulira prema dobi i dokazano je negativan učinak kofeina na djecu, postoji potencijal za značajan javnozdravstveni problem u budućnosti." ). Ako želite pronaći izvor s popularne web stranice radi čitljivosti, više volim nešto poput [Science Daily] (http://www.sciencedaily.com/releases/2014/10/141014170727.htm); njihovi su članci sljedivi do studije na kojoj se temelje
#3
+6
Turion
2015-04-04 18:20:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Iako ovo nije cjelovit odgovor, ovdje ističem da je unos kave štetan za apsorpciju željeza. Kofein ovdje igra ulogu, iako ne znam u kojoj mjeri imaju druge tvari u kavi. Ovdje sam postavio zasebno pitanje.

Iz tog razloga preporučuje se da kavu ne pijete zajedno ili neposredno nakon obroka bogatih željezom (recimo, doručak s zobenim brašnom i voće) jer bi se inhibirao unos i blagodati željeza. To se posebno odnosi na ljude koji imaju nisku razinu hemoglobina, ali i na zdrave odrasle osobe koje žele održati razinu željeza na visokom nivou. Trudnice bi trebale biti posebno oprezne i najbolje izbjegavati kavu u potpunosti jer je konzumacija kave povezana s anemijom nedostatka željeza u njihovoj dojenčadi.

#4
-1
geizio
2018-03-25 11:47:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nedavno sam pročitao fantastičan članak u prvom broju National Geographic Science. Da rezimiram za vas, kava vam je zapravo izvrsna. 3 šalice dnevno mogu smanjiti smrtnost za 12%. Trenutno nemam časopis, ali ovdje je kraća verzija. Moja jedina briga je kofein.

Ovaj mi se odgovor čini nepotpun. Kažete da vam je jedina briga kofein. Koja bi bila vaša briga i koja su znanstvena istraživanja dostupna u prilog vašoj tvrdnji u vezi s OP-ovim pitanjem?
Ovo također nije odgovor na pitanje. Iako je možda istina da 3 šalice mogu biti korisne, pitanje je koliko je štetno. Molimo pročitajte odjeljak pomoći o tome kako odgovoriti na pitanja i kako se pozvati.


Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 3.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...