Pitanje:
Možete li spavati manje trajno, ali ostati barem jednako zdravi?
AYX.CLDR
2015-04-05 09:34:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Možete li se osposobiti za spavanje manjeg broja sati zauvijek, noću, a da pritom ostanete barem u formi i zdravi (bez nanošenja štete ili oštećenja na bilo koji način)?

Ovo pitanje inspirirano je ovaj članak o profesoru iz Columbije Jeffreyju Sachsu:

Koliko vidim, jedino vrijeme koje Sachs usporava je kad spava, nikad više od četiri ili pet sati noću . Citirana je njegova supruga Sonia Ehrlich, pedijatar i majka njegovo troje djece, koja je (više puta) rekla: "Ja sam sretni samohrani roditelj."

Dva odgovori:
#1
+11
Maulik V
2015-04-06 09:43:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Moderna znanost

Prema Nacionalnom institutu za srce, pluća i krv, san je zasigurno potreban, i to previše kvalitetan san određenih sati. 4-5 sati čini mi se manje.

Kaže -

Studije pokazuju da dobar san poboljšava učenje. Bez obzira učite li matematiku, kako svirati klavir, kako usavršiti golf ljuljačku ili kako vozite automobil, spavanje poboljšava vaše učenje i vještine rješavanja problema. Spavanje vam također pomaže da obratite pažnju, donosite odluke i budete kreativni.

Studije također pokazuju da nedostatak sna mijenja aktivnost u nekim dijelovima mozga. Ako vam nedostaje sna, možda ćete imati problema s donošenjem odluka, rješavanjem problema, kontroliranjem osjećaja i ponašanja i suočavanjem s promjenama. Nedostatak sna također je povezan s depresijom, samoubojstvom i ponašanjem prema preuzimanju rizika.

Nadalje,

Spavanje igra važnu ulogu u vašem tjelesnom zdravlju. Na primjer, spavanje je uključeno u zacjeljivanje i popravak vašeg srca i krvnih žila. Stalni nedostatak sna povezan je s povećanim rizikom od srčanih bolesti, bolesti bubrega, povišenog krvnog tlaka, dijabetesa i moždanog udara.

Manjak sna također povećava rizik od pretilosti. Na primjer, jedno istraživanje tinejdžera pokazalo je da su sa svakim satom izgubljenog sna šanse za pretilost rasle. Manjak sna povećava rizik od pretilosti i u drugim dobnim skupinama.

The Guardian izvještava da manje od šest sati spavanja utječu na gene. A ima i puno nedostataka.

O slavnim osobama ili poznatim osobama koje spavaju 4 sata i rade savršeno u redu, smatra se mitom !

WebMD u "7 mitova o spavanju" spominje ...

Legendarni kratki pragovi - uključujući Billa Clintona, Madonnu i Margaret Thatcher - ne moraju nužno biti bolji na manje Z-ova. "Jednostavno nisu svjesni koliko su pospani", kaže dr. Thomas Roth, istraživač spavanja u bolnici Henry Ford u Detroitu. Premalo sna štetno je za vaše zdravlje i imidž: može vas učiniti neučinkovitima (narušava rad, prosudbu i sposobnost obraćanja pažnje), bolesnim (slabi imunološki sustav) i prekomjernom tjelesnom težinom. U stvari, žene koje su spavale pet sati ili manje noću imale su za trećinu veću vjerojatnost da će dobiti 16 kilograma ili više tijekom 16 godina od žena koje su spavale sedam sati, prema zdravstvenoj studiji medicinskih sestara s Harvarda. Čudno, rezanje previše sna i dobivanje manje od šest sati povezano je s istim problemima kao i predugo spavanje: veći rizik od srčanih problema i smrti. I, naravno, varanje sna vas boli za volanom: "Budnost tijekom 18 sati čini da nastupite gotovo kao da ste legalno pijani", kaže Walsleben.

U članku o DailyMail.co.uk, kaže da manje od 6 sati sna povećava rizik od moždanog udara čak i ako ste u formi i zdravi . Usprkos tome, oni koji spavaju kraće od sati možda izgledaju dobro , ali riskiraju nešto kobno.

[Za one koji vjeruju samo dokazi, odgovor završava ovdje]


[Za one koji više vjeruju u tradicionalne lijekove, narodne lijekove i alternativne lijekove nego u istraživanja, Ayurveda ima objašnjenje]

Ajurvedski aspekt

Postoji nešto što se zove 'satmya (saa-t-m-ya)'. U Ayurvedi je opisano da ako počnete nešto "vježbati" svojim tijelom, vaše se tijelo "prilagodi" i ne pati onako kako drugi pate s "tom praksom". Drugim riječima, ja sam jeo krumpir oba puta u posljednjih 35 godina I i ne nanosi nikakvu štetu mom tijelu. To je postalo sastavnim dijelom mog života i moje ga tijelo smatra prirodnom stvari.

Rekao je da, ako netko, izravno iz svog / njezino djetinjstvo ili rana zrela dob počela je vježbati spavanje nekoliko sati, tijelo se tome prilagođava i nisu pronašli nikakav problem s manjim spavanjem u usporedbi s onima koji spavaju 8 godina sati redovito (od djetinjstva / rane odrasle dobi).

U svojoj praksi viđao sam ljude s više od 140 šećera ili 140/100 mmHg krvnog tlaka bez apsolutno nikakvih znakova narušenog zdravlja. Iako je modernoj znanosti teško odgovoriti, Ayurveda kaže da se tijelo prilagodilo svim uvjetima u kojima živi.

#2
+5
arkiaamu
2015-04-05 14:27:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ovom se pitanju može pristupiti s više razina. Mnogo je fizioloških čimbenika koji utječu na spavanje, a koji je cirkadijanski ritam jedan od najvažnijih. Petljanje s vašim cirkadijskim ritmom guruu bi oduzelo snagu uma.

Na razini populacije rekao bih da to nije moguće. Za to imam dva aspekta.

1) U 2015. godini možemo teleportirati fotone i svaka osoba na Zemlji u tisućama puta ima sofisticiraniji računalni čip u džepovima nego što je bio potreban za slijetanje na Mjesec. Ipak još uvijek ne znamo ZAŠTO moramo spavati. Naravno, sve je više znanja o onim fiziološkim aktivnostima koje se događaju tijekom spavanja, ali osnovni razlog spavanja nije poznat. Kao što je i slučaj, po mom mišljenju trebali bismo temeljito uspostaviti vrlo osnovnu ideologiju u snu kako bismo ga smanjili s prosječnih 7-8 sati dnevno

2) Milijuni godina evolucije doveli su nas ovdje. Prije nekoliko deset tisuća godina bilo je opasno spavati. Morali ste minimalizirati vrijeme spavanja jer ste cijelo to vrijeme bili ranjivi na svoje primitivne ljude i divlje životinje. Jesu li ljudi tih dana manje spavali ili ne, ne mogu reći. Međutim, to ne utječe na današnje ljude kad očito živimo sasvim drugačija vremena. Ali mislim da bi se, kad bi bilo moguće smanjiti sate sa 7-8 na, recimo, 4-5 sati dnevno, ta sposobnost razvila tijekom evolucije. Ta se sposobnost možda također smanjila tijekom evolucije, ali opet bi se to dogodilo zbog promjene okoliša u kojem živimo, a smanjeno spavanje modernog čovjeka bilo bi gotovo nemoguće na razini populacije.

Naravno, ako gledamo s individualne razine, sigurni smo da bi moglo biti moguće manje spavati. Možete početi smanjivati ​​vrijeme spavanja i vidjeti učinke. Neki od nas mogu trčati 100 m za manje od 9,80 sekundi, netko može maraton istrčati za manje od 2:10, a netko može stisnuti više od 300 kg. Ali na razini populacije rekao bih da nije moguće trajno smanjiti vrijeme spavanja.



Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 3.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...