Pitanje:
Inhibira li kava bez kofeina unos željeza jednako kao i normalna kava?
Turion
2015-04-04 18:09:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Čini se da konzumacija kave može inhibirati unos željeza, a u nekim je slučajevima čak povezana s anemijom nedostatka željeza, kao što kaže Wikipedia. Međutim, nejasno mi je kako se to događa. Na stranici o učincima kofeina na zdravlje ne mogu pronaći ništa o anemiji s nedostatkom željeza. Neki zdravstveni blogovi tvrde da i kofein i druge tvari inhibiraju unos željeza, ali nisam mogao pronaći pouzdane izvore (npr. Osim rasprava na forumima i informativnih listova poput ovog koje je sastavila tvrtka koja prodaje zamjenske kave) još.

Koje tvari u kavi inhibiraju unos željeza u kojoj količini i je li kava bez kofeina korisnija u tom pogledu od obične kave?

Jedan odgovor:
#1
+7
Anna Zhilkova
2015-04-04 22:24:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Inhibira li kava apsorpciju željeza? Čini se da je odgovor da (pogledajte dolje poveznice i reference). Kao i čaj. Imajte na umu da to nema veze s kofeinom, već s polifenolima, fitatama koji se u njima nalaze. Dakle, moj bi odgovor bio da i redovita kava i kava bez kofeina inhibiraju željezo, ali ne znam čini li to jedna više od druge. Također, ako kavi dodate mlijeko, to također može imati nekog učinka, jer kalcij inhibira apsorpciju željeza.

Ovisi i o tome radi li se o hem željezu (uglavnom od životinja) ili o nehem željezu (iz biljnih izvora, hrana obogaćena željezom). To je važno ako jedete prvenstveno vegetarijansku prehranu, jer je preporučeni unos nehemskog željeza 1,8 puta u usporedbi s onima koji jedu meso. Časni list NIH-a o željeznim dodacima sastavio je sjajan pregled literature o unosu željeza. Također pogledajte CDC.

Reference

Hurrell RF, Reddy M, Cook JD. Inhibicija apsorpcije neheemskog željeza u čovjeka pićima koja sadrže polifenole. Br J Nutr. 1999; 81: 289–95.

Layrisse M1, García-Casal MN, Solano L, Barón MA, Arguello F, Llovera D, Ramírez J, Leets I, Tropper E. Biološka raspoloživost željeza kod ljudi iz doručka obogaćen željeznim bis-glicin kelatom, fitati i polifenoli. J Nutr. 2000. rujna; 130 (9): 2195-9.

Zijp IM1, Korver O, Tijburg LB. Učinak čaja i drugih prehrambenih čimbenika na apsorpciju željeza. Crit Rev Food Sci Nutr. 2000. rujna; 40 (5): 371-98.

Dobar odgovor, +1 :-), ali želio bih dodati da je situacija s mlijekom malo složenija, jer iako kalcij može u određenoj mjeri oslabiti apsorpciju željeza, bjelančevine iz mlijeka talože neke tanine ( tj. polifenoli) i mogu ih učiniti manje dostupnima za taloženje željeza. Mislim da o tome ne postoji posebna studija, ali slučaj s dodavanjem mlijeka definitivno nije tako jednostavan kao što se u početku čini.


Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 3.0 licenci pod kojom se distribuira.
Loading...